Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ (Του Φώτη Βεζυργιαννίδη)

Το 2012 μετά από ένα μικρό διάλειμμα μερικών χρόνων δήλωσα και πάλι συμμετοχή στον Ορειβατικό Μαραθώνιο του Ολύμπου. Έβαλα τα φτηνά trail παπούτσια μου, που τα είχα πάρει κοψοχρονιά στις εκπτώσεις, ένα Kalenji κοντό κολάν και μια άσπρη μπλούζα με τρεις ρίγες και χαράματα πήγα να στηθώ στην αφετηρία.



Ω ρε μάγκα μου! Τι πολύχρωμο λεφούσι ήταν αυτό που αντίκρυσα; Moυ ‘φυγε η μαγκιά! Πολύχρωμες ελαστικές μπαντάνες, κάλτσες σύσφιξης με κυξέλες μέχρι το γόνατο και ασορτί κολάν και ασορτί μπλουζάκια και μ’ ασορτί βρακιά φαντάζομαι, διαστημικά μπατόν και παπούτσια με σόλες από μότο κρος μοτοσυκλέτες. Κάμερες στο στήθος, στο χέρι, στο κεφάλι και κάτι άλλες ιπτάμενες σαν αράχνες που πετάνε.

Λέω από μέσα μου Φώτη, που ήρθες ρε καραγκιόζη; Αυτοί όλοι είναι Κάντιλακ και συ Τσινκουετσέντο! Θα το κάνουν το βουνό ίσιωμα κι εσύ θα αγκομαχάς στις ανηφόρες...

Αυτή όμως είναι η λεγόμενη εξέλιξη καρντάση μου. Evolution δηλαδή σε απλά ελληνικά.

Το ίδιο συνέβαινε και στην υπόλοιπη ζωή μου. Κατεβαίναμε στις διαδηλώσεις για τα μνημόνια κι έβλεπα γύρω γύρω κόσμο σαν εμένα αλλά με μπουφάν Βόρεια Φάτσα και φλούο τζάκετ Κολομβία (μάλλον τη Βρετανική εννοούσαν) και κάλτσες goretex και σόλες vibram και ρολόγια με θερμόμετρο, πυξίδα, gps, εσπρεσιέρα και δυο λειτουργίες απ’ το μηχανισμό των Αντικυθήρων.

Πηγαίναμε στις συναυλίες για τις Σκουριές και τα ακριβά Ι.Χ. δεν είχαν που να παρκάρουν τα καημένα. Πηγαίναμε σε ομιλίες και συναντήσεις για την εποχή των μνημονίων και βρωμούσε ο τόπος από Δαγκωμένα Μήλα σε διάφορα φορμάτ. Κινητό, τάμπλετ, λάπτοπ και αυτοκόλλητο πίσω απ’ το Smart.

Mου πήρε βέβαια λίγα χρόνια να κατανοήσω το φαινόμενο αλλά νομίζω ότι κάτι έπιασα. Σου λέει ο αριστερός, η επανάσταση για να πετύχει εκτός από άριστο έμψυχο δυναμικό χρειάζεται και τα πιο ανθεκτικά μηχανήματα. Δεν μπορείς να πας μακριά με αφόρτιστο τάμπλετ. Ούτε με φτηνά ορειβατικά παπούτσια. Το δε μπουφάν και το υποκάμισο αν δεν είναι από τεχνικά και ακριβά υφάσματα δε θα σ’ αφήσουν να επαναστατείς ανενόχλητος, θα σε καταβάλουν γρήγορα τα φτηνιάρικα ρούχα με δυο λόγια επαναστάτη μου.

Και να σου πω στην αρχή ήμουν πονηρεμένος και  πήγαινε ο νους μου στο κακό αμέσως. Έλεγα, τόσα Νorth Face και τόσα Columpia γύρω μας δε μπορεί ο Σαμαράς κατέβασε στη διαδήλωση όλα τα μπατσάκια για να μας την πέσουνε με πολιτικά και να μην ξέρουμε από πού μας ήρθε. Αλλά τώρα που κατάλαβα τι ρόλο παίζει ο Αλέξης και τα συντρόφια του είμαι πλέον σίγουρος ότι γύρω μας βρίσκονταν εκείνες τις μέρες του ξεσηκωμού, εν δυνάμει αριστεροί.

Και επειδή θέλουν να συνεχίσουν να αγοράζουν τα γκάτζετ και τις αμερικανιές, κατάπιανε και τις διαδηλώσεις και τα μνημόνια και τις ιδιωτικοποιήσεις και όλα τα σκατά που πατούσαν με τις Vibram σόλες τους.

Χωρίς αμερικάνικο υλικό επανάσταση δεν γίνεται γατάκια Γυριζαίοι. Ρωτήστε και τον Φιντέλ που τον έκανε η Jeep διαφημιστική αφίσα.

                                                         Φώτης Βεζυργιαννίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου