Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΚΥΚΛΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ Σ’ ΕΝΑΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ ΚΟΣΜΟ Του Φώτη Βεζυργιαννίδη

Τα ταξίδια δε σε κάνουν πάντα καλύτερο άνθρωπο μπορεί όμως να σου δώσουν την ευκαιρία να ξεστραβωθείς σε ορισμένα θέματα που τα θεωρείς δεδομένα και να αναθεωρήσεις.

Ετσι λοιπόν καρντάση μου κι εγώ ο γεννημένος και μεγαλωμένος στη φτωχομάνα, σ’ ένα ταξίδι μου στη Μαρτυρική Μεγαλόνησο με την διχοτομημένη πρωτεύουσα από μια πράσινη γραμμή, κατάλαβα ότι ο Κυκλικός Κόμβος της Πλατείας Αντιγονιδών δεν βρίσκεται εκεί για να δημιουργήσει εσκεμμένα αγωνία πριν αντικρύσεις το περίφημο Διοικητήριο πρώην Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Επίσης δεν βρίσκεται εκεί για να κρύβει τα ερείπια του αρχαίου ελληνικού ναού που βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του ο οποίος δέχεται καθημερινά μπάζα και σκουπίδια, ενώ κάποιους άλλους ναούς που δεν ήταν καθόλου ναοί (βλέπε Ροτόντα) τους κρατάμε άσπιλλους και αμόλυντους.

Και ποια είναι η χρησιμότητα του Κυκλικού Κόμβου θα μου πεις; Θα σε πω εγώ. Ο Κυκλικός Κόμβος κατασκευάζεται όπου υπάρχει άπλα για να φυτέψουμε στο κέντρο του γρασίδι και λουλούδια για να αναδείξουμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία. Όχι; E, τότε τον κατασκευάζουμε σε διασταυρώσεις πολλών δρόμων με σκοπό να δημιουργήσουμε κυκλοφοριακό έμφραγμα και να νευριάσουμε τους οδηγούς κάθε είδους οχημάτων αφού δίνουμε προτεραιότητα σ’ αυτόν που μπαίνει  και σταματάμε αυτόν που κινείται ήδη μέσα στον κόμβο.

Αυτό θεωρούσα για χρόνια ότι είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία απ’ αυτές που συνηθίζονται σ’ αυτή την όμορφη χώρα του αφρικανικού βορρά. Γιατί δεν μπορεί να βλέπεις τέτοια φάουλ σε μια χώρα που έβγαλε συγκοινωνιολόγους όπως τον Σπύρο Βούγια ας πούμε που τόσο πολύ μας λείπει απ’ το πολιτικό προσκήνιο.

Εν πάσει περιπτώσει ας βάλουμε κάτω τα κουκιά να τα μετρήσουμε. Ο Κυκλικός Κόμβος είναι χρησιμότατος σε αντίθεση με τους φωτεινούς σηματοδότες γιατί ευνοεί την συνεχή κίνηση στις διασταυρώσεις. Αυτός που μπαίνει έχει ΠΑΝΤΟΤΕ Stop ενώ αυτοί που κινούνται μέσα έχουν πάντα προτεραιότητα. Καλό είναι να έχει τουλάχιστον τρεις λωρίδες κυκλοφορίας έτσι ώστε ανάλογα με το πού θέλεις να στρίψεις να τοποθετείς το όχημά σου πριν μπεις. Όσοι στρίβουν στην πρώτη έξοδο μένουν στην εξωτερική, όσοι στρίβουν στην τελευταία μπαίνουν στην εσωτερική λωρίδα ενώ έχεις και άμεσα την ευκολία να κάνεις αναστροφή βγαίνοντας από την έξοδο που μπήκες.

Η οικονομία είναι τεράστια γιατί δεν σπαταλάμε ηλεκρικό ρεύμα που χρειάζονται τα φανάρια (κόκκινα, πράσινα και πορτοκαλί) και γιατί τις περισσότερες φορές δεν χρειάζεται να σταματάς το όχημά σου εντελώς και να το ξεκινάς γεγονός που έχει μεγάλη επιβάρυνση στην κατανάλωση όπως ξέρετε εσείς με τα σύγχρονα ΙΧ που πηγαίνετε με εξήντα στη μεσαία του Περιφερειακού λες και θα πάρετε βραβείο χαμηλής κατανάλωσης

Παρ’ όλα αυτά τα οποία γνωρίζω εγώ ένας ταπεινός Νεαπολίτης απ’ τον Κόκκορα και δεν τα γνωρίζουν συγκοινωνιολόγοι, δήμαρχοι, και διαφόρων ειδών πολιτικάντηδες σήμερα βλέπουμε στους δρόμους μας να λειτουργούν Κυκλικοί Κόμβοι με λάθος τρόπο και οδηγούς μπερδεμένους και νευρικούς. Στο κομμάτι του Δυτικού Περιφερειακού δε υπάρχει μια διαπλανητική πρωτιά. Έχουμε Κυκλικό Κόμβο με φωτεινούς σηματοδότες! Επίσης στη Θέρμη υπάρχει κόμβος που ενώ μπαίνοντας έχεις Stop, υπάρχει Stop και μέσα στον κόμβο. Έργο του σατανά φαντάζομαι.

Κλείνοντας να υπενθυμίσουμε ότι παραδείγματα και λύσεις για τα προβλήματά μας υπάρχουν έτοιμα σε άλλες χώρες που λειτουργούν χρόνια τώρα. Ούτε να αντιγράψουμε δεν είμαστε ικανοί. Γι’ αυτό ας πούμε απαγορεύονται τα ποδήλατα βουνού στα δασικά μονοπάτια επειδή τα χαλάνε τα τετρακίνητα τζιπ και τα βαριά πατήματα των αγριογούρουνων.

Είπα ν’ ασχοληθώ με θέματα που γνωρίζω γιατί τον Καλογρίτσα ούτε τόνε ξέρω ούτε που τον είδα.

                                                              Φώτης Βεζυργιαννίδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου